Zmiana płynu do spryskiwaczy jest równie ważna, jak wymiana opon. Letni płyn do spryskiwaczy charakteryzuje się łatwością zamarzania, posiada bowiem mniej zawartości alkoholu odpowiedzialnego za jego płynną konsystencję w ujemnych temperaturach otoczenia. Powinniśmy zatem zadbać o to, aby wymienić płyn przed nadejściem pierwszych przymrozków.
Płyn do spryskiwaczy występuje zarówno w formie rozcieńczonej, gotowej do wlania do zbiornika, a także pod postacią koncentratu, który musimy rozcieńczyć w odpowiedniej proporcji. Warto wybierać rozwiązania gotowe, które umożliwią ich użycie praktycznie w chwili otwarcia butelki z płynem.
Płyn do spryskiwaczy zimowy
Płyn do spryskiwaczy zimowy cechuje się przede wszystkim właściwościami, które uniemożliwiają jego zamarzanie w niskich temperaturach. Warto zawsze sprawdzać na opakowaniu, do jakich maksymalnych temperatur, można stosować konkretny produkt. Najczęściej jest to poziom -22 stopni. Są to parametry, które gwarantują bezproblemowe używanie płynu w naszych warunkach klimatycznych.
Ważny jest również moment, w którym zaczniemy używać zimowego płynu. Powinniśmy tego dokonać przed wystąpieniem pierwszych minusowych temperatur. Jeśli w instalacji pozostanie płyn letni, możemy spotkać się z problemem uruchomienia spryskiwacza. Dopiero odpowiednie ogrzanie dysz i całego układu, np. poprzez umieszczenie samochodu w garażu, pozwoli na odblokowanie systemu spryskiwania.
Letni płyn do spryskiwaczy
Letnie płyny do spryskiwaczy przeznaczone są do temperatur najczęściej powyżej 0 stopni. Zapewniają wówczas skuteczne czyszczenie szyb samochodowych. Co zrobić, kiedy letni płyn do spryskiwaczy pozostał w zbiorniku, a zbliżają się mroźne dni? Warto w takiej sytuacji, wypompować do końca letni płyn i zamienić go na wersję zimową.
Istotna jest również jakość płynu. Warto wybierać rozwiązania, które zawierają odpowiednią ilość alkoholu. Gwarantuje to usuwanie zabrudzeń z szyby, a nie ich rozmazywanie, co ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa na drodze. Ważne jest także aromatyzowanie płynów. Zimowe wersje są zdecydowanie bardziej intensywne, z tego względu lepiej zdecydować się płyn, który jest robiony z wysokiej jakości surowców technicznych, które nie mają uciążliwego zapachu.
Odpowiedni płyn do spryskiwaczy jest bardzo ważnym elementem bezpiecznego podróżowania zimą. W lecie nie ma większego znaczenia rodzaj płynu, jaki posiadamy w pojemniku. Zimą natomiast staje się to istotne, ponieważ płyny letnie będą zamarzać w ujemnej temperaturze.